ما نوشت

داستان های من و علی آقام

ما نوشت

داستان های من و علی آقام

در سینه ات نهنگی می تپد!

تقدیم به کسی که نهنگ دلم را گرفته است...

این که مدام در سینه ات می کوبد، قلب نیست؛
ماهی کوچکی است که دارد نهنگ می شود.
ماهی کوچکی که طعمِ تُنگ آزارش می دهد 
و بوی دریا هوایی اش کرده است.
قلب ها همه نهنگانند در آغوش اقیانوس.
اما کیست که باور کند در سینه اش نهنگی می تپد؟!
آدم ها ماهی را در تُنگ دوست دارند و قلب ها را در سینه.
اما ماهی وقتی در دریا شناور شد ماهی است 
و قلب وقتی در خدا غوطه خورد، قلب است.
هیچ کس نمی تواند نهنگی را در تُنگی نگه دارد؛
تو چطور می خواهی قلبت را در سینه نگه داری؟
و چه دردناک است وقتی نهنگی مچاله می شود
و وقتی دریا مختصر می شود و وقتی قلب خلاصه می شود و آدم قانع.
این ماهیِ کوچک، اما بزرگ خواهد شد و این تُنگ، تنگ خواهد شد و این آب ته خواهد کشید.
تو اما کاش قدری دریا می نوشیدی و کاش نَقبی می زدی از تُنگ سینه به اقیانوس.
کاش راه آبی به نامنتها می کشیدی و کاش این قطره را به بی نهایت گره میزدی.
کاش...
بگذریم...
دریا و اقیانوس به کنار، نامنتها و بینهایت پیشکش.
کاش لااقل آب این تُنگ را گاهی عوض می کردی.
این آب مانده است و بو گرفته است.
و تو می دانی آب هم که بماند می گندد.
آب هم که بماند لجن می بندد.
و حیف از این ماهی که در گل و لای بلولد
و حیف از این قلب که در غلط بغلتد!
عرفان نظرآهاری

نظرات 6 + ارسال نظر
سمیه م شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ

عشقت مستدام...
ادم ذوق میکنه اینا رو میخونه!

مرسی گلم
همچنین
اهوم منم دوس دارم شعراشو

وفا شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ

خیلی قشنگ و دلنشینه فاطمه جان.
ممنون خانومی

خواهش میکنم عزیزم

علیرضا یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ق.ظ http://www.hasangergis.blogfa.com

ماراکشتند به بهانه انکه عاشقیم
بیچارگان خبرنداشتن که جسم خالی از قالب وتن را فداشده درره عشق به دار اویختند
عالی بود
ممنون از انتخابتون درنقطه کلام مطلبتون

خواهش میکنم

علیرضا سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ق.ظ http://www.hasangergis.blogfa.com

ماروباش که فکرمیکردیم با شوهرکردن هرروز اپ میکنی نگومیخوایین تعطیلش کنین

ای بابا
خب یه مدت که امتحان داشتم
یه مدت هم درگیر خرید و برنامه ها بودم و همچنان هستم

سنگ صبور سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:31 ب.ظ http://eeeshq.blogfa.com

سلام آستا هستم وبلاگ بسیاااااااااااار قشنگی داری
اگر با تبادل لینک موافقی خبرم کن

سلام
لطف داری
خواهش میکنم

ulduz جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ http://bh-sevgi.mihanblog.com/

خانوم خانوما نیستی؟! سرت شلوغه هاااا.. ایشالله هفته ی بعد همین روز مراسمه دیگه..

درگیر خرید عقد بودم عزیزم
انشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد